Saturday, April 23, 2011

LOT GAHARU | TV3 Cerita tentang Industri Minyak Wangi GAHARU | potensi Gaharu | Orang melayu Tanam Gaharu

Orang melayu perlu kembali berbakti kepada tanah, bangsa lain telah lama memanfaatkan tanah untuk sektor pertanian yang boleh memberi pulangan yang bernilai tinggi. baru-baru ini saya ada jumpa seorang dato' yang mempunyai tanah berpuluh ekar tetapi tidak diusahakan . sayang kerana tanah yang luas tidak diusahakan semaksimum yang boleh.


kalau orang melayu tidak merebut peluang ini , bangsa lain akan memanfaatkan dengan sebaik-baiknya sebagaimana yang telah dipaparkan dalam TV3 tempoh hari. Berkecimpung dalam bisnes gaharu ini memerlukan kesabaran. Ini kerana sebatang pokok boleh menghasilkan resin gaharu berkualiti mengambil masa sehingga 6 tahun, tetapi ianya berbaloi. selain TV3 , info gaharu juga telah terdapat dalam surat khabar tempatan seperti harakah, thestar, kosmo, berita harian, utusan melaysia dan lain-lain.

Bayangkan hanya dengan membeli 1 lot gaharu yang berharga antara RM17 ribu hingga RM25 ribu , pulangan yang akan diperolehi setelah 6 tahun boleh membeli sebuah banglo CASH. Tahniah kepada orang muda ketika ini yang telah menunjukkan kesedaran tentang bisnes dalam sektor pertanian. Ini terbukti bahawa kebanyakkan tanah-tanah lot gaharu dibeli orang muda  sebagai salah satu cara pelaburan hartanah dan pertanian.

1 comment:

  1. Salam
    saya peminat gaharu dari sabah.adakah lot-lot gaharu ini ada di sabah.....dari pada dg fatimah.,papar sabah.

    ReplyDelete