Sunday, June 26, 2011

kayu gaharu gred A | beli Lot Gaharu | LOT GAHARU KONGSI UNTUNG | JUTAWAN AGro

salam lot Gaharu ,

semakin hari semakin tinggi kesedaran masyarakat berkaitan dengan potensi gaharu dan keuntungan kayu gaharu . pernah dinyatakan terdapat 3 bisnes agro sangat menguntungkan 1. Gaharu 2. burung walit dan 3. ternakan ikan kelisa (arowana).

sesiapa yang terlibat dengan bisnes agro yang 3 ni sudah tentu sudah bergelar jutawan agro | LOT GAHARU . oleh kerana harga gaharu sangat tinggi dalam pasaran dunia , maka ada sesetengah masyarakat malaysia yang mengambil jalan mudah dengan 'mencuri' kayu gaharu dari hutan . saya menggunakan perkataan 'mencuri' kerana pokok gaharu merupakan salah satu tumbuhan yang dilindungi oleh kerajaan. Ini bermakna pokok gaharu yang terdapat dalam hutan diseluruh negara merupakan hak milik kerajaan melainkan pokok gaharu yang ditanam secara ladang oleh syarikat atau individu. pelbagai berita yang didengari berkaitan dengan rampasan kayu gaharu yang dilakukan oleh pihak berkuasa. Tempat yang paling popular yang selalu menjadi lokasi para pencuri kayu gaharu ialah ditaman- taman negara seperti di Taman negara Tahan di pahang, taman negara di Sabah, Sarawak dan juga taman negara royal belum , banding di perak. ini kerana pokok - pokok gaharu yang terdapat ditaman- taman negara selalunya menghasilkan kayu gaharu yang gred A yang berharga antara 20 ribu  hingga 25 ribu ringgit untuk sekilogram kayu gaharu.

Kayu gaharu Gred A selalunya terdapat pada pokok gaharu yang berusia puluhan tahun , ianya banyak terdapat dihutan hutan tebal yang tumbuh secara semulajadi. Manakala kayu gaharu yang diperolehi melalui perladangan kebiasanya Gred C dan kebawah. gred c pun dah kira lumayan kerana 15 ribu untuk sekilogram gaharu, kalau sebatang pokok boleh menghasilkan 2 kg gaharu ini bermakna sebatang pokok gaharu mempunyai nilaian 30 ribu ringgit. kalau 1 lot gaharu boleh ditanam sebanyak 150 pokok, ini bermakna jumlah jualan yang dijangka dari 1 lot gaharu melebihi 4.5 juta ringgit. WOW!

Oleh itu pihak syarikat memberi peluang untuk anda berkongsi keuntungan dengan cara anda membeli lot gaharu yang kemudiannya anda menjadi pemilik kepada tanah lot yang dibeli .

sekian,

"ingat gaharu , ingat lotgaharu.blogspot.com"

1 comment:

  1. Saya sangat berterimakasih banyak kepada aki wono atas bantuan dana ghaibnya dan saya tidak pernah menyanka kalau saya bisa mendapatkan uang sebesar 970 juta,berkat bantuan aki saya bisa melanjutkan bisnisku lagi dan saya tidak pernah menyanka kalau ini benar benar nyata karna sudah banyak paranormal yang sudah saya hubungi dan saya datangi,itu tidak pernah membawakan hasil bahkan uang saya habis dibawa lari sama mereka dan cuma aki wono saja yang membawakan hasil kalau anda mau di bantu silahkan hbg aki wono di nmr 085-320-535-559...aki wono juga bisa mengeluarkan angka togel yg di jamin 100% tembus seperti 4d 5d 6d angka dari aki betul-betul tembus karna sya udah buktikan aki juga punya minyak gaharu asli terimakash

    ReplyDelete