Saturday, April 30, 2011

Potensi lot Gaharu | potensi kayu gaharu | potensi pokok gaharu | lebih 600 lot gaharu telah terjual | lot gaharu laris | peluang beli lot gaharu SEKARANG

SALAM GAHARU,

beli lot tanah tanam gaharu | dalam masa 5 bulan ini lebih 600 lot gaharu telah terjual dimana pembeli lot gaharu dari seluruh malaysia. walaubagaimanapun masih ramai lagi yang belum mengetahui potensi gaharu, cara penanaman gaharu dan keuntungan bisnes gaharu ini. rata-rata kalau saya bertanya di kawasan kejiranan atau tempat saya tinggal berkaitan dengan potensi gaharu , hanya sedikit yang mengetahui tentang potensi gaharu .

kebanyakkan mereka hanya dengar gaharu melalui pantun " sudah gaharu cendana pula, sudah tahu bertanya pula". mungkin jugak disebabkan lokasi yang berlainan menjadi faktor ketidaktahuan potensi gaharu. perlu diingat bahawa teknologi pertanian dari negara jiran Thailand lebih maju dan terkehadapan berbanding malaysia. semalam saya ada mendengar dalam astro tentang potensi tenaga boleh baharu & feed- in tariff , pun negara thailand jauh mendahului dalam aspek penerokaan  dan penggunaan tenaga boleh baharu. justeru itu, tidak pelik sekiranya kita dapati potensi gaharu ini lebih dahulu menerjah minda orang-orang yang berdekatan dan berjiran dengan thailand seperti kelantan , perlis, kedah , terengganu, pahang dan juga perak. banyak juga baka gaharu dari thailand sepertu crassna dan sub integra di bawa masuk dan ditanam di malaysia. begitu juga dengan teknologi suntikan dan vaksin yang juga banyak menggunakan teknologi thailand.
bayangkan dari thailand sahaja lebih 8 jenis vaksin yang dikenalpasti dan sudah tentu setiap vaksin ada kelebihan dan kesesuaian mengikut saiz ukur lilit batang gaharu , ketinggian dan sebagainya.

oleh yang demikian , penanaman gaharu perlu kepada orang yang pakar serta syarikat yang telah berpengalaman dalam aspek penanaman gaharu. paling penting sekali ialah  bab inokulasi ( suntikan) kerana kemenjadian resin gaharu dalam batang pokok gaharu terletak kepada jenis vaksin dan kesesuaiannya dengan batang pokok gaharu.


kerajaan negeri kelantan menjadi perintis kepada penanaman gaharu secara pukal dan ladang, dan diikuti dengan kerajaan terengganu, kerajaan pahang, kerajaan perak dan lain-lain. kalau di kelantan pokok gaharu lebih dikenali sebagai depu atau karas.

serah kepada YANG PAKAR DAN BERPENGALAMAN DALAM PENANAMAN GAHARU, anda hanya cuma membeli tanah lot dengan harga antara 17 ribu hingga RM25 ribu setiap lot . kos penanaman, baja, penjagaan selama 6 tahun, inokulasi (kos yang paling mahal) serta pasaran , akan ditanggung oleh syarikat melalui perjanjian usahasama yang dimetrai.

untuk pengetahuan anda , dalam masa 5 bulan ini sehingga entry ini diupdate, lebih 600 LOT GAHARU fasa 1 TELAH TERJUAL. sekiranya anda tidak mempunyai peruntukkan untuk membeli lot gaharu dalam masa yang terdekat, sila emailkan kepada lotgaharu@yahoo.com hasrat minat anda membeli lot gaharu dimasa akan datang FASA 2 nanti. rebut peluang SEKARANG.

1 comment:

  1. Saya sangat berterimakasih banyak kepada aki wono atas bantuan dana ghaibnya dan saya tidak pernah menyanka kalau saya bisa mendapatkan uang sebesar 970 juta,berkat bantuan aki saya bisa melanjutkan bisnisku lagi dan saya tidak pernah menyanka kalau ini benar benar nyata karna sudah banyak paranormal yang sudah saya hubungi dan saya datangi,itu tidak pernah membawakan hasil bahkan uang saya habis dibawa lari sama mereka dan cuma aki wono saja yang membawakan hasil kalau anda mau di bantu silahkan hbg aki wono di nmr 085-320-535-559...aki wono juga bisa mengeluarkan angka togel yg di jamin 100% tembus seperti 4d 5d 6d angka dari aki betul-betul tembus karna sya udah buktikan aki juga punya minyak gaharu asli terimakash

    ReplyDelete